W ubiegłym roku Groszek zmienił wystrój swoich sklepów. W nowej formule działa 150 placówek.
Pierwszy sklep Groszek został otwarty 12 lat temu, dziś sieć skupia w swoich szeregach ok. 1,1 tys. sklepów convenience. Marka należy do Grupy Eurocash, która w ubiegłym roku przejęła ją od lubelskiej Emperii.
Oprócz produktów znanych marek duży udział w asortymencie mają produkty pochodzące od lokalnych dostawców: pieczywa, wędlin, czy nabiału. Właśnie taka strategia umożliwia sieci skuteczne konkurowanie z dyskontami, które wchodzą ze swoimi sklepami do coraz mniejszych miejscowości, gdzie dotychczas dominowały rodzinne sklepy.
– Hasło promocyjne Grosz-ka: „Twój sklep na co dzień”, trafnie oddaje charakter naszej sieci i opisuje zwyczaje polskiego konsumenta, który lubi robić zakupy często i blisko domu. Duży partner handlowy, jakim jest Tradis, daje przedsiębiorcom szansę na zakup produktów w atrakcyjnych cenach, a tym samym na ograniczenie kosztów działalności – mówi Pedro Martinho, członek zarządu Eurocash. W sieci działają wyłącznie sklepy franczyzowe, dzięki czemu całą naszą energię i zasoby kierujemy na rozwój i wsparcie naszych partnerów. Franczyzobiorcy Groszka uczestniczą w ogólnopolskich radiowych kampaniach reklamowych, które odbywają się przynajmniej trzy razy w roku. Firma wydaje również ogólnopolskie gazetki reklamowe, które zawierają produkty regionalne. Wszystkie sklepy znajdują się pod opieką koordynatora, który pomaga właścicielowi w kierowaniu sklepem.
– Coraz silniej rozwijamy formułę „Złotego Groszka”, która działa już w 150 sklepach. Oprócz nowej aranżacji sklepu franczyzobiorca otrzymuje wyższe bonusy za sprzedaż, dedykowane akcje promocyjne, szersze wsparcie koordynatora – mówi Pedro Martinho.
Z oferty franczyzowej Groszka mogą skorzystać osoby, które dysponują lokalem o powierzchni sprzedaży minimum 80 m2. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 99 zł zaś opłata miesięczna to 330 zł. Franczyzobiorca może liczyć na pomoc sieci w kwestii dostosowania sklepu do panujących w niej standardów, otrzymuje również wsparcie we wszystkich aspektach prowadzenia sklepu.